Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2017 20:19 - Чий продукт е сиренето
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4271 Коментари: 15 Гласове:
21

Последна промяна: 17.09.2017 22:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Твърди се, че съседите гърци са патентовали сиренето като продукт!?
Това е интересно, като се има предвид, че гърците са големи любители на бялото ,саламурено , Българско сирене и внасят тонове от него!

Сега, ако се има предвид, че те са по- стар народ от нас и затова имат предимство за продукт, който се прави от памтивека на Балканите, това не е сериозен аргумент!

Защото много лесно и аргументирано може да се докаже, че Българите в никакъв случай не са по-млад народ от гърци и римляни! Правено е тук, вероятно ще бъде направен постинг, в който ще се акцентува само върху това, а няма да бъде между другото или в допълнение!
Че Българите живеят от памтивека на тези земи!

Да проверим как е сирене на гръцки?
Ако думата им съвпада с нашата, то наистина имат предимство!  Но ще трябва тогава да се разнищят други неща! Както с кашкавала! За какъв продукт става дума!?
Защото при него , кашкавала, има звуково съвпадение с качокавалло?  Буквално означава сирене на кон Така се е пласирал продуктъг.  От пласмента идва името и  разликата респективно!  
Нашият кашкавал не се разнася с коне в качета, плътен е,  за разлика от италианския! Технологично е друг продукт! Ставало е аргументирано  дума за това
Но след като сме загубили правата над сиренето, редно ли е това да стане и с кашкавала?  Със смехотворната версия, че името му е италианско, дошло при нас чрез румънци/ те пък откъде се взеха?/
Между другото сирене на гръцки е ТИРИ ! Няма нищо общо с нашата дума! На обикновения народен, уличен ,  гръцки език!

Сирене явно идва от сирище, стомах на млади преживни животни.   В тях, стомасите,  е открито ,че съдържат ензими, които коагулират/ пресичат/ млякото и дават началото но процеса на правенето на сирене!
Сирище, съсирване!
Вече свикнах да проверявам и очевадни наши думи, да не са чужди!  Да не би да са чужди?
Сирище, съсирек, съсирване!

На италиански съсирек е  ГРУМО Няма нищо общо с Българската дума И точно съсирек за мляко означава! А ГРУМОЗО означава съсирен и пълен със зрънца! Каквото е пресеченото мляко в началото на процеса и , което налага пресоването на продукта в края му!
За руски смятам ,че е излишно да проверяваме.  Езикът ,в чиято лексика две трети от думите са Български и води началото си от староБългарски?  Това е равносилно на крава от теле да суче! Ако някой почне да ме уверява във връзката, да ми прати оригинална снимка на сучеща крава

Сирене на италиански и френски е свързано с формоване-ФОРМАДЖО на италиански и ФРОМАЖ на френски!  Следователно, не технологията, както е при нас,  е определяща за името!

Какво установихме?
Че както и при кашкавала, името на сиренето  е свързано с оригиналната Българска технология.  Че процесът, който е уникален, Български , си носи и името от нас !
Няма чужди кръстници!

Време е да се освестим!



Гласувай:
22


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Постингът беше архивиран, наложи ...
17.09.2017 22:00
Постингът беше архивиран, наложи се, сега му оправям печатните грешки
Извинения!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Сирената са стотици видовено ...
17.09.2017 22:28
Сирената са стотици видове
Но бялото саламурено сирене си е типичен Български продукт!
За него става дума!
Кашкавалът също!
Има лазлика между качокавалло и кашкавала При това съществена
Кашкавал с дупки при нас е брак При качокаваллото-обратно- високо качество
Има и сериозни технологични различия
Просто става дума за различни продукти!
Звуково съвпадение в значителен процент!
цитирай
3. merlin68 - А гръцкото название за сирене, т...
18.09.2017 17:48
А гръцкото название за сирене, тири, има ли връзка с процеса за направата на сирене? Самата технология според мен се е появила много отдавна и вероятно на много места и при много народи независимо един от друг. В този смисъл патент върху сиренето е абсурден.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Не ти ли омръзна? Роставянето на ...
18.09.2017 20:20
Не ти ли омръзна? Поставянето на минуси!
Специално за този постинг и сто плюса са малко!
Казвам го като математик и историк едновременно! Защото съм такъв по призвание, дипломата е без значение в случая!!
Такава упоритост е присъща за тъпи и посредствени хора!
Ти такъв ли си?
Аз смятам, че не си, но просто искаш да докажеш нещо на мен?
Какво кще докажеш? Че съм ксомунист или обратното и съм толериран ли?
Това е абсурд, вземи се в ръце!
Няма какво да доказвам в тази посока!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
18.09.2017 23:24
merlin68 написа:
А гръцкото название за сирене, тири, има ли връзка с процеса за направата на сирене? Самата технология според мен се е появила много отдавна и вероятно на много места и при много народи независимо един от друг. В този смисъл патент върху сиренето е абсурден.


По-скоро може да има връзка с консумацията
Те наблягат на нея! производството не е интересно, то е за балъците!
Стана дума по- нагоре, сирената са стотици видаове- кашкавалът също е вид сирене!
За специфично сирене, каквито са саламуреното, кашкавалът и , разбира се всеки от останалите няколко стотин вида- например с плесените, може да се иска национален патент
Това ,че примрно, италианците получават патент за качокавалло, ве означава, че там автоматически се присъединява и известния на запад като Български , кашкавал!

Например, ГРУньире на италиански е грухтя!
Кой да патентова думата?
Ако питаш нашите етимолози, разбира се, италианците!
От тях ние можем само да вземаме
Обратното е изключено!

Лека нощ, Мерлин!
цитирай
6. shtaparov - Гърците са били прости и неграмотни ...
19.09.2017 03:45
Гърците са били прости и неграмотни пирати,свикнали само едно: да крадат от чуждото. В древна Гърция впрочем не е открито нито едно сигурно доказателство,че те са правели сирене въобще: такива доказателства са открити обаче в неолитна Тракия,няколко хиляди години преди появата на първите гърци. Как си представяш впрочем хората с тоги да вземат да музат кози,да бият извара или да измислят технологии,след като са можели да си ги вземат наготово от други? Никой не измисля нещо,когато то е вече измислено освен ако не иска да стане за смях: нали така се говореше още по времето на бай Тоше,че един руснак около Втората световна "измислил" велосипеда,правейки първия модел от дърво по времето,когато в Германия всички вече карали метални велосипеди...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
19.09.2017 08:57
shtaparov написа:
Гърците са били прости и неграмотни пирати,свикнали само едно: да крадат от чуждото. В древна Гърция впрочем не е открито нито едно сигурно доказателство,че те са правели сирене въобще: такива доказателства са открити обаче в неолитна Тракия,няколко хиляди години преди появата на първите гърци. Как си представяш впрочем хората с тоги да вземат да музат кози,да бият извара или да измислят технологии,след като са можели да си ги вземат наготово от други? Никой не измисля нещо,когато то е вече измислено освен ако не иска да стане за смях: нали така се говореше още по времето на бай Тоше,че един руснак около Втората световна "измислил" велосипеда,правейки първия модел от дърво по времето,когато в Германия всички вече карали метални велосипеди...


Няма как да не съм съгласен с духовитото ти описание на гърците!
Само един случай имам на самопризнание от грък-професор, зам. директор на Атинския музей!
Слушаше резервирано хвалбите за гърците от наш журналист
И накрая каза, че заслугите на гърците не са в това ,че са изобретили не знам какво си, а че са съхранили постиженията на предходни, по- развити от тях цивилизации
По точно обяснение за гърците не бях чувал до тогава
Много лесно може да се докаже кои са Българите, при това научно, както за другите ,с научни аргументи Със същата стойност, като за римляните например

Не става дума за всички сирена, че са наши А за класиката в сиренето-Бялото саламурено сирене!
С изследователска цел съм опитвал различни сирена-френски, италиански И едно прехвалено швейцарско, козе Нищо не казах за него, но жена ми възмутено го определи като подобие на наша извара
Никое от опитаните нямаше вкуса на саламуреното сирене!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
8. nikikm - Тири е българското сири
20.09.2017 23:27
сиреч сирене.А,че гърците са по-стар народ от най-древвната цивилизация на света,българите е смехотворно!На гърците не сме дали,а са откраднали от нас,тези егюпски цигани всичко! И писменост и Богове и античнос,демокрация,държавно устройство,хората,наименованията на местности и реки и пр..за какво сирене става на въпрос? ...
цитирай
9. leonleonovpom2 - Да, така е, приятелю!
21.09.2017 11:35
nikikm написа:
сиреч сирене.А,че гърците са по-стар народ от най-древвната цивилизация на света,българите е смехотворно!На гърците не сме дали,а са откраднали от нас,тези егюпски цигани всичко! И писменост и Богове и античнос,демокрация,държавно устройство,хората,наименованията на местности и реки и пр..за какво сирене става на въпрос? ...


Въпреки, че обикновено не правя крайни оценки АОставям на четящия да стигне до тях!
Но има разумни сред гърците Като професорът, който каза ,че те не блестят с изобретения, а с това ,че са съхранили постигнатото от по- развити от тях
Това да съхраняват им е качество, наистина!
Това е главната им заслуга, че са съхранили постигнатото от други както правилно отбелязваш, това се отнася и за сиренето!
Но покрай съхранението ,придобиват и собственост! Това също им е качество да си присвояват!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
10. shtaparov - Думата Сирене, от която произлиза ...
25.09.2017 23:45
Думата Сирене,от която произлиза изопачената гръцка форма "Тири" иде от нашата дума Сура (Зора),която описва просветляването на раждащия се ден (белото видело) и го сравнява с белия цвят на най-древното сирене на земята: Българското.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Така е, приятелю!
26.09.2017 16:50
shtaparov написа:
Думата Сирене,от която произлиза изопачената гръцка форма "Тири" иде от нашата дума Сура (Зора),която описва просветляването на раждащия се ден (белото видело) и го сравнява с белия цвят на най-древното сирене на земята: Българското.


всички други сирена имат за база нашето сирене
И никое няма вкуса на Бялото саламурено сирене!
Което си е показателно, кое е водещото!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
12. fenor - Здравей приятелю! Надявам се нямаш против да се включа в дискусията за малко.
27.09.2017 10:57
Полезно е да се утвърждават българските продукти, но езиковите сравнения понякога са трудна материя. Българската дума СИРЕНЕ и гръцката ТИРИ имат общи корени и вероятно имат общ произход. Възможно е Тири да произлиза от СИРЕНЕ, но възможно е двете да имат общ първоизточник в древният балкански език. Например двете да произлизат от хипотетична тракийска дума ΘΙΡΗ или ΘΙΡΗΝ, като Θ се е трансформирала различно в двата езика.
цитирай
13. shtaparov - Това, че нашето сирене и кисело м...
27.09.2017 12:30
Това,че нашето сирене и кисело мляко са най-добри като качество и вкус трябва да означават само едно нещо- че ние сме почнали да ги произвеждаме преди всички други народи.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Добре дошъл, приятелю!
27.09.2017 12:57
fenor написа:
Полезно е да се утвърждават българските продукти, но езиковите сравнения понякога са трудна материя. Българската дума СИРЕНЕ и гръцката ТИРИ имат общи корени и вероятно имат общ произход. Възможно е Тири да произлиза от СИРЕНЕ, но възможно е двете да имат общ първоизточник в древният балкански език. Например двете да произлизат от хипотетична тракийска дума ΘΙΡΗ или ΘΙΡΗΝ, като Θ се е трансформирала различно в двата езика.


Троян и троянци са нещо много специално за мен!
Така ,че винаги имаш трибуна тук!
Съгласен съм с написаното от тебе!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
27.09.2017 13:00
shtaparov написа:
Това,че нашето сирене и кисело мляко са най-добри като качество и вкус трябва да означават само едно нещо- че ние сме почнали да ги произвеждаме преди всички други народи.


Не случайно бактерията за ферментация е Булгарикус, никъде другаде я няма
Другите продукти са имитация на получаваното тук
И само нихилисти и продажници може да твърдят противното!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139211
Постинги: 1349
Коментари: 29651
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031