2. Словото на Учителя Беинса Дуно
3. bgzemia в YouTube
4. Иванчовски правопис- как да сложим небесния знак ят и голям юс на клавиатурата си
5. Националенъ светогледъ
6. Масово пробуждане по света за вредите от ваксините
7. Видео: Как живакът във ваксините убива мозъка
8. Духовна Свобода
9. Порталът към съзнателен живот
10. Небесният знак на България-Силва Дончева
11. САЩ се опитва да наложи забрана на етикетите ГМО
12. Мръсна пропаганда-Отказът от ваксините уж застрашавал здравето
13. Как да предпазим децата си от "осакатяването" на образователната система
14. "Кодекса за храните" против населението на Земята
15. Билкови рецепти-1част
16. Билкови рецепти-2част
17. Опасност за билките и билколечението
18. Хомеопатия
19. Световна конспирация срещу здравето
20. Извращенията са приемливи, ако се вършат от властите
21. Що е то “задължително” и що е “образователна система”
22. Фармафия = мизерия, зарази и грешни дози
23. Конспирация на НАТО-облъчват ни
24. Петиция против задължителните ваксини
25. Ваксините- информиран избор
26. ГМО е вредно,кой твърди,че не е?
27. Внимание-инплантиране на чипове с ваксините
28. Ваксините носят само вреди
29. Българска Национална Патриотична Телевизия- храна за духа и извисяването на българина
Прочетен: 3981 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 01.10.2011 12:37
Идеята на Отворено писмо до министъра на образованието, министъра на културата и до депутатите е да се дадат конкретни предложения за промяна по точките,които са посочени като зловредни за децата ни.Бих искала който има предложения за промяна на тази система на образование да ги сподели. Като цяло Учителя дава много принципи,във Валфдорската педагогика също има и то успешно действащи от години в над 1200 училища по цял свят.Но все пак какво конкретно да се иска от управляващите като промяна в нашата система за начало и после стъпка по стъпка да се продължи.
-Примерно започването на училище от 5 годишна възраст е поредната глупост,която ще е с катастрофални последици за психиката на децата.
-Примерно да се иска образованието да бъде съобразено с 3-те етапа от по 7 години на развитие на човешкия индивид от раждането до 21 години,а това определено означава до 7 години да не се пипа паметта на децата(защото това води до късопаметност в годините по-късно) да се развиват чувствата (състрадателност,милосърдие,обич към ближните,стремеж към истината ....и т.н.)на децата до 14 годишна възраст вместо да се тъпчат с много информация,която ги кара да се чувстват некадърни и неспособни да се справят и в крайна сметка ги демотивира и превръща в агресивни младежи.Изобщо всяко несъобразяване с тези 3 етапа,както е сега се отразява в здравето на децата в по-късна възраст.
-Да се върне работата в опитните полета,защото работата със земята облагородява човека,внася определени качества.
-Да се върнат нормалните занятия в часовете по физкултура.
-В часовете по музика да се пее вместо само да се правят контролни и изпити за история на музиката.Изобщо музиката да се вкара много по-широко в образованието,защото тя разтоварва децата от напрежението и ги зарежда позитивно(разбира се не хеви-метал,а подходяща музика за възпитанието им)
-В часовете по изобразително да се рисува и да се махнат контролните Пеенето,рисуването ,физкултурата са часове за разтоварване и разгръщане на творческото в човека,защо трябва да се вкарва и там стрес чрез контролните?
-Да се посочат конкретни методи за разгръщане на потенциала на децата
-Навлизането на по-голямата информация да става едва след 14-тата година и профилиране по интереси,
-Призове за показани умения или качества.Защо трябва да има награди само за олимпиадите по математика,физика,литература.... Може да има приз за "честност","добронамереност","безконфликтна личност","отзивчивост" или пък"най-добър градинар"(ако има опитно поле към училището )и т.н.Да се учат на любов към земята и отглеждането на прлодове и зеленчуци.
-въвеждане на час по "човешки добродетели"
-час по "здравето и нашата храна и мисли"(примерно),
-час по религии и окултно учение(поглед върху всички религии,само не ми е ясно кой ще напише учебниците безпристрастно и коректно),
-час по "родителство"(подготовка за бъдещите родители,особено момичетата,защото няма как да искаме да бъдат добри родители след като системата ги вкарва първо в кръга на кариерата,парите ,материализма и някак се отнема на жената най-естествената й роля да бъде на първо място майка.
-Трудовото обучение да върне стария си облик за да могат децата да усетят радостта от това да създаваш нещо със собствените си ръце,
-Компютрите да се ограничат до колкото е възможно,тъй като техниката превръща децата в бездушни,ако се занимават с нея до 14г.възраст.Разбира се в нашия технологичен свят няма как да се иска забрана,но може да се съобрази времето,а не просто да се успокояваме,че времената били такива и съвременните деца били такива и ….точка.Те са такива,защото това им позволяваме вместо да ги насочваме на друго място.Те стоят пред екраните поради липсва на други интересни занимания в които да ползват градивно енергията си и негативния резултат е на лице.Нима трябва да оставим нещата така и само защото някой неграмотен управляващ ни убеждава от екрана,че такива били съвременните деца и видиш ли за това ще ги вкараме задължително на 5 години в училищата. Според мен би трябвало да се отчитат грешките и да се поправят,а не да се затвърждават и задълбочават. Последното им решение за 5 годишните е типичен пример за това.А ние какво- ще мълчим ли?
-Паневритмията е въведена вече в някой училища като СИП,но трябва да стане във всички и то в часовете по физкултура както е започнало преди войната.Това ще повлияе благотворно на развитието на децата физически, умствено и духовно.
-Оценяване поне до 3-4 клас да няма за да не се стресират децата,
-Да се махне матурата в 4-ти клас,в 7-ми също много зле се отразява за психиката им ,както и за родителите.То не са курсове допълнителни,то не е чудо да може да се натика ненужната информация в обърканите им мозъчета.От книгите на Учителя и Рудолф Щайнер за възпитанието и образованието -автори,които са светила в тази област,разбирам,че колкото по-малко са натоварени до 14-тата година с информация и се занимават с творчески дейности толкова по-голяма е вероятността после те сами да се стремят към останалите науки , ще имат стабилна основа от здрава психика,позитивно мислене, не обременени излишно до тогава. Така ще могат да поемат много по-голяма информация след 14-тата година,което ще компенсира предните години(ако мога така да се изразя) и то без да се чувстват смазани от тази информация.Моля,поправете ме ако греша или допълвайте. Няма да стане от раз ,но да започнем от някъде.Конкретни предложения трябва,защото иначе става така,че само критикуваме,а това не е градивно.Възрастта до 14 години се оказва най-доброто време да изградим стабилни личности,издържащи на стреса и напрежението,готови да се справят с проблемите по-късно в живота им. Защото каквато и професия да има един човек,колкото и да е информиран,основата е в душата му,в психиката му.Ако там нещо куца то какъвто и професионалист да бъде той ще е „нестабилен”и най-вероятно нещастен,в много случаи объркан и т.н. А тази основа се оформя до 14-тата година. Учителя казва„Образованието в най-широк смисъл на думата не е нищо друго освен процес на въплътяване на благородни мисли и добри желания в живота на човека”Ако изпуснем най-плодородното време за засаждане на тези добри чувства и желания,а именно времето до 14-тата година все едно сме изпуснали пролетта да посеем семената.
Ще допълня още нещо за матурите в 7-ми клас.От една страна се въвежда матура върху материала от 5-7 клас ,а от друга се създават частни школи с не малка такса за да "помагат" на децата да усвоят този материал.Значи е ясно,че в училище времето е недостатъчно ,а в някой от тези школи системата е следната: понеже видите ли изпита бил 3 часа и за това цяла година ,всяка събота и неделя държат децата по 3 часа в концентрация само с една почивка от 10 минути,за да свикнели (смешно и много тъжно).Представете си каква агресия се събира в тези деца,но някой от тях успяват да я потиснат,защото се стараят да са изпълнителни,а други не могат.(свидетел съм на това)Така или иначе потискането днес води до последици утре.На всичкото отгоре родителите плащат за това осакатяване без да съзнават това,надявайки се, че правят добро на децата си
И на фона на всичкото това напрежение,демотивираност от страна на децата какво решават нашите управници?-да ги вкарат в училище още на 5 годинииииииииии.Какво мъдро решение!Да са сигурни,че съвсем ще ги пречупят от ранна детска възраст.Нима ще позволим това? Че и ще ни глобяват за неизпълнение,значи нямаме и право на избор.Това ли е демократичното ни общество?-като не слушаме и "удрят" по джоба,то и без друго добре се погрижиха да е празен. Бих искала всички да се замислим за поредния проблем в нашето деградиращо общество и заедно да сменим посоката.Бъдещето зависи от нашите деца,а в какво ги превръща системата? И кой създаде тази система? Замислят ли се управляващите по какви причини идват идеите от вън и дават ли си сметка внедряването им до какви последици води? Нима не е видно? За по-голяма яснота ще цитирам някой изказвания.
В началото на “Студената война” – 1947 г. - Алън Фостър Дълес – първият шеф на ЦРУ - заявява:“Ние ще хвърлим всичкото злато на САЩ, цялата сила на САЩ за измамване и оглупяване на хората от социалистическия свят. Незабелязано ще подменим човешките ценности с фалшиви. КАК? Ще намерим единомишленици в тези страни и Русия. Ще разгърнем грандиозна по мащаби разложителна работа, ще изтръгнем социалната същност на литературата, ще насърчаваме автори, които втълпяват в човека култ към секса, насилието, садизма, предателството - тоест безнравствеността. Нужни са писания, осмиващи естествеността и почтеността като архаични отживелици. Простащината, наглостта, лъжата и измамата, пиянството и наркоманията, животинския страх сред хората, безсрамието, доносничеството и още много пороци заложени в човека трябва да се раздвижат. Така ще разклащаме поколение след поколение, ще предизвикваме ерозия и развращаване на младежта. Ще създадем човек с консумативна психика на елементарен потребител. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ".
През 1992 г. Държавният секретар на САЩ Джеймс Бейкър заяви пред техния конгрес: “Ние изразходвахме над 30 хиляди милиарда долара, за да победим в студената война срещу СССР и неговите сателити, за да предизвикаме материален и духовен срив
ПЛАН-изработен по поръчка на превратаджиите от 10 ноември 1989 г. от Националната търговска камара на САЩ, в тайна от целия български народ
Колкото и да има неточности и да не приемаме всичко едно към едно това е документ ,който ни кара да се замислим,защото заложеното в него идеално пасва на реализираното към настоящия момент. Та за това предполагам в откритото писмо,което публикувах се казва "Нека да запретнем ръкави и с отговорност и обич да завъртим руля на кораба в спокойни и сигурни води, да избегнем големия удар !!!" Обаче на къде ще го завъртим от нас си зависи.За това пиша тук с молба да помогнете с конкретни идеи,които да започнем да реализираме.
Немците разпознаха гения на Руфолф Щайнер и въведоха даденото от него знание и в образованието(автора на Валфдорката педагогика),и в медицината си(антропософкста медицина,с която се работи и по здравна каса в Германия),и в земеделието и много области свързани с духовното развитие. Самия Рудолф Щайнер на времето казва,че Истинския Учител е роден в България и това е Всемировия Учител Беинса Дуно(Петър Дънов) Господ е толкова благосклонен към нас,а защо ние не виждаме това?Нима 7777 беседи изпълнени със знание за всички сфери на живота не са истинско богатство,верен ориентир за пътя,който да следваме.
За да завърша позитивно отново ще цитирам най-великия философ на всички времена и най-Великия Учител, който имахме щастието да се роди и работи в България.
„Нужни са хора със сърца чисти като кристал, умове светли като слънцето, души обширни като вселената и духове единни с Вечното Начало, което е Любов, Мъдрост и Истина”
Нека помогнем на нашите слънца да изгреят чрез нова образователна система,базирана на разгръщане на потенциала на всяко дете и развитие на човешките добродетели,които забравихме в битката за материалното си оцеляване.
С Любов към всички сънародници и пожелание за вѣра в по-доброто бъдеще,което заедно ще сътворим
една Бѫлгарка
Учителят за образованието. Ролята на образованието в живота
Науката и възпитанието - първата книга на Учителя
Валфдорска педагогика-вече има много информация в интернет
Домашното образование като възможност да предпазим децата си от "осакатяването" на действащата образователна система.Какви са възможностите за България.
Образованието тогава и сега
КИА организира конференция по проблемите...
05.10.2010 13:55
11.10.2010 15:14
11.10.2010 18:44
Чета blog.bg и усещам такава любов към България и търсене на истината, че тези провокации нямат бъдеще, макар и да създават проблеми.
15.10.2010 22:29
По този начин детето остава в истинската си среда - семейството.
Разбира се, това означава поне единият родител да не работи извън къщи. Това също би било нормалното състояние на нещата. Ако семейството се храни предимно с домашно отгледана храна, наистина не е нужно и двамата родители да изкарват пари. Защото храната е поне половината от семейния бюджет.
Не е нормално детето да отрасне сред чужди хора в някакви бездушни институции, сред агресивни връстници и под натиска на непрекъснато увеличаващи се изисквания.
Над 95% от хората имат сколиоза или друго гръбначно изкривяване "благодарение" на училището. Да не говорим за късогледство, разстроена нервна система и по-сериозни психически проблеми, депресия и т.н. Ако детето живее в постоянен стрес от 5-6 годишната си възраст, какво ще бъде здравето му на 25?