Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2017 18:46 - МОНИКА МАКОВЕЙ: БОРИСОВ ВИ ЛЪЖЕ ЗА БОРБАТА С КОРУПЦИЯТА, ТРЯБВА ВИ НЕПОКОЛЕБИМ ПРОКУРОР
Автор: jivko1128 Категория: Политика   
Прочетен: 2081 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  ПОЛИТИЦИТЕ ВИ НЕ ИСКАТ ДА СЕ БОРЯТ С КОРУПЦИЯТА, ТРЯБВА ВИ НЕПОКОЛЕБИМ ПРОКУРОР И ПОЛИТИК, КОЙТО МОЖЕ ДА ВЗИМА РЕШЕНИЯ. ТОВА КАЗА БИВШИЯТ ПРАВОСЪДЕН МИНИСТЪР НА РУМЪНИЯ И НАСТОЯЩ ЕВРОДЕПУТАТ МОНИКА МАКОВЕЙ ПО НТВ .

image

 

По нейно време се създава Националната агенция за борба с корупцията, благодарение на която много политици влизат в затвора.

Ето какво  сподели тя: Не очакваха, че ще създам антикорупционна  структура. Реших, че  няма да се спра пред нищо.  Басеску  ми каза, нито ти познаваш партиите, нито те позноват . Значи  ще можеш да вървиш напред,  без да се  влияеш. Преди нямаше политическа воля за борба с корупцията.

И тогава имаше институция, но тя се занимаваше  с кондукторите и тези, които се возеха без билети. Започнахме с 3 годишен план за борба с корупцията, в който написахме, че ще създадем специална структура, ще направим случайно разпределение на делата и т. н

Подписаха го, след това с инат започнах да прилагам всички мерки. В началото всичко трябваше да се прави бързо. Мина в правителството, но не и в парламента . Трябваше да преговарям  с депутатите, които днес вече са в затвора, обясни тя. По думите й дори е била притискана до стената, за да не бъдат  приети предложените от нея реформи.

През 2005 бяхме само трима, които вярвахме в Националната агенция за борба с корупцията. Не се предадох, докато законът не мина. Заведох дела не срещу опозицията само , а и срещу тези, които са на власт. Виждах шок по лицата на  хората , които управляваха. Казах им, че всеки ще бъде разследван, независимо от партийната им принадлежност.

Предложих независимо лице за шеф на агенцията за борба с корупцията. Лично го изпитвах с психолог. От тук започна всичко. Не институцията е важна, а подходящият човек. Щом се краде много, има голяма корупция. Нека да не се лъжем, имаме корупция. Щом хващат шефа на борбата с корупцията, значи така трябва, уточни тя.

Маковей  коментира и думите на премиера Бойко Борисов, който заяви, че в Румъния има политически гонения. Пълна лъжа. Разследват се всички политици . В съда всички виждат доказателствата. Сигурна съм, че същото, което правеха политиците у нас, правят и политиците в България. Много е лесно да кажеш, че това е политическо отмъщение. Ще му кажа, че това което казва, е лъжа и че трябва да се хване и да направи това, което направихме ние. Политиците трябва да бъдат разследвани. Това, което се случва в България е знак, че няма намерение да се води борба с корупцията.

Много е важно да се намери правилния прокурор, който не може да се плаши и шантажира и т. н. Трябва да имаш твърди хора – прокурори и съдии. Питаха ме дали бих се съгласила да стана правосъден министър  у вас , казах да, но никой не ме иска. Политиците ви трябва да се съгласят да се борят срещу себе си, защото те ще са жертвите. Борбата срещу корупцията е парадокс. Имах безсънни нощи, но всяка сутрин се събуждах и си казвах: Няма да си позволя да се проваля. Заплашвали са ме.

Бяха ми пуснали газта. Спрях газта, отворих прозорците, поразходих се и това е. Ако мислиш за подобни неща, човек се страхува. Бях като кон с капаци.

Пред себе си виждах единствено целта. Втората половина на 2006 г. разбрах, че съм обречена. Колегите постоянно ми повтаряха: Стига толкова мерки за борба с корупцията. Гонили са ме от парламента. Трябва ви непоколебим прокурор, който да направи екип и политик,  който също е непоколебим и  може да взима решения. Няма да ме направят ваш правосъден министър, защото политиците  ви не искат. Веднъж се опитаха да ме подкупят с една кола, допълни тя.

Източник:  blife.eu




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 4398515
Постинги: 1901
Коментари: 943
Гласове: 1926
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031